Friday, August 15, 2014

#24 Pulun

Rasa sedikit kelakar bila benda itu diutarakan.
tak kisah pun kerja sampai malam.
kadang datang jugak hari cuti.
tak pernah aku mintak dibayar.

"u tak boleh claim overtime, gaji u tinggi"

bukan aku mintak gaji tinggi macamtu. dah ditawarkan macamtu.
dan seingat aku dalam setahun baru sekali claim overtime. itupun sebab aku rasa aku betul-betul berpeluh-peluh buat kerja tak cukup tidur , mandi pun tak sempat.

yang lain-lain, aku tak claim pun. atas dasar, aku pun kadang-kadang tersasar rehat lebih dari masanya. *moga Allah ampunkan..

ya..pulun buat kerja.
moga Allah redha dengan apa kami usahakan.
demi anak bangsa.
mana yang mahu menerima.
Alhamdulillah.
yang tidak mahu menerima, inshaAllah satu hari nanti akan 'mengalah'.
Allah punya perancangan yang paling baik. dan manusia jangan berhenti merancang.

InshaAllah.

No comments:

Post a Comment