Monday, August 26, 2013

#2 Terbang !

 
Satu hari di hari Sabtu.
Sebenarnya aku balik Kuala Pilah sebab nak jumpa seseorang. Tapi apakan daya, muka tak comel jadinya orang tu tak sudi nak jumpa aku. So padan muka kan..
 
Habis kerja petang Jumaat tu, aku laju-laju drive balik menuju ke lebuhraya utara-selatan. Tak plan pun nak fly ni. Tapi memandangkan permohonan aku untuk bertemu orang tu direject secara pukal dan kejam , maka aku pun menggaru tudung yang tidak gatal dan fikir apa aku nak buat setelah mengorbankan duit minyak dan tol yang sama harga dengan sepasang kasut primavera tu.. (eksyen kau ye taknak jumpa aku...)
 
Mungkin ada hikmahnya lagi, nampak status kawan kat fb ajak gi fly kat Bukit Dangdut (Sendayan)..hah..laju-laju call kawan tu dan..."Okay, saya tunggu sana lepas Zohor"..
 
Nak ikutkan memanglah penat + sakit belakang + lutut menggigil dek pemanduan kereta manual selama 6 jam. Tapi daripada membazir takda buat apa..better aku menenangkan perasaan kecewa tu dengan buat benda yang tak tentu arah ni..jatuh?? heh..kalau jatuh bangun la balik,,,
 
 

 
Inilah rupa kat puncak Bukit Dangdut (sendayan)..ehem..baru perasan , aku sorang je wanita yang join deme ni kat atas. En Yusof nak guide aku fly solo lagi harini. Keadaan kat atas ni, panas..yang best tu sebab angin banyak masuk..hari ni dapat kenal sorang Doktor dari Kajang yang dah lama join paragliding..Dr Khasturi nama dia..wanita bangsa India..katanya belajar masa kat Indonesia dengan Pak Yoshi (kenalan instagram aku)..kecik kan dunia ni..? Respect lah dengan Dr Khasturi tu...humble je...tapi tak kedekut ilmu.. harini dia tak fly sebab katanya kalau kat Indonesia, fly tanpa kawalan instructor dia, kena denda..ohh..macam tu..tapi kat Malaysia ni..kira halal je eh..?? hehe..

 
 
Aku berpeluang fly petang tu ..lima kali take of gagal...takda lah nak salahkan angin ..dah memang aku rasa tak larat nak tarik payung tu hehe..plus kena lari laju-laju bila nak take off..last sekali aku rasa dah fly tapi duduk awal sangat kat harness..maka payung tu pun kuncup balik dan yang best aku jatuh (kepala landing dulu)..sakit?? hurm..lagi sakit kalau kita drive jauh-jauh nak jumpa orang tapi orang tu taknak jumpa kita..

Aku punya impian nak promosikan paragliding ni ke seluruh sistem UiTM. Aku tak nafikan ramai yang tak yakin..dan aku taknak paksa kalau orang tak berani..tapi setakat ni aku bangga sebab Komander UiTMNS dah ada yang rasa tandem (kat sini jugak)..harap adalah yang berani ambik lesen paragliding suatu hari nanti.....

Eden dah tuo....

No comments:

Post a Comment