Monday, August 26, 2013

#3 Peluang !

Bismillahirrahmanirrahim..
Semua orang idamkan peluang ..samada peluang pertama..kedua...ketiga..dan tak ramai yang memilih untuk suka pada pilihan terakhir..

Aku tak lagi diberi peluang untuk menjernihkan keadaan walaupun pada aku dua-dua ada salah masing-masing. Hati lebih menjerit 'sakit' dari menyatakan sedih ..benda ni bukan jadi sekali..dah berkali ..tapi aku tetap bagi peluang pada diri sendiri untuk berusaha cari jalan penyelesaian..menjarakkan diri bukanlah jalan yang terbaik..bermasam muka bukanlah pengakhiran yang seronok..ungkit mengungkiti juga bukanlah satu jalan cerita yang sihat untuk aku kenang.
 
"**** tak suruh datang, kenapa datang?" katanya..
"Aku tak pernah mintak kau datang dalam hidup aku..tapi kenapa kau masuk dalam jalan cerita hidup aku?" - hati kecil aku membalas.
TAPI..aku bukanlah orang yang tidak memberi peluang..aku hargai apa yang dia buat untuk aku. Dan aku beri peluang kepada hati sendiri untuk menghargai dia. Dan aku berjaya. Titik.
 
Kali ni, aku rasa aku sedikit penat nak jernihkan balik apa yang dah keruh. Salah aku. Jadi aku kena  keep calm and stay cute walaupun payah nak lupa. payah nak lupa dia. Apapun bila dia minta aku jangan ganggu dia lagi, aku harap dia memang benar-benar maksudkan .
 
Dan aku harap dia berhenti nak doakan apa-apa untuk aku kecuali dia boleh berdoa untuk lupakan aku. Sebab selagi dia sebut nama aku dalam doa dia, selagi tu aku tak boleh berhenti nak tau perkembangan dari dia. Kalau dia betul-betul dah taknak aku wujud dalam jalan cerita hidup dia lagi, maka dia kena buktikan benda tu.
 
Aku. Penat. Totally. Penat. Tapi aku tetap tak pernah harapkan semua ni berakhir dengan perpisahan.

No comments:

Post a Comment